tiistai 21. elokuuta 2012

Kesä riippumatossa.

Kajaanin kesää on jäljellä omalta osaltani enää pari päivää, sitten koittaisi se jo hetken kaivattu paluu kotiin ja arkeen. 
Oikeastaan jo odottelen, että pääsen takaisin koulun penkille. Saa hieman rytmiä ja ryhtiä tähän elämiseen ja olemiseen.
Pitkä kesäloma on kiva, mut alkaa tää jo vähän riittää. 

Koska mulla on suunnattoman tylsää tällä hetkellä, ajattelin fiilistellä tätä kesää ja mitä täällä on tullut tehtyä niinä hetkinä, kun olen yksikseni oleskellut tässä kauniissa pienessä punaisessa mummonmökissämme. 


Paljaat varpaat, vieno rusketus ja riippumatto.
Näinä harvoina aurinkoisina (ja lämpiminä, tänään ei ole) päivinä olen fiilistellyt tätä kesää kyllä ahkerasti tuossa ihanassa vekottimessa niin kirjojen kuin Nukkumatinkin parissa. Harmi ettei meijjän parvekkeelle taida mahtua tämmöstä. 


Raahasin kaikki maalausvälineeni tänne siinä toivossa että saisin jotain aikaan. 
(Kävin kansalaisopiston tunneilla pari vuotta maalaamassa säännöllisesti, paikkakunnanvaihdoksen myötä se jäi, ja niin jäi maalauskin.)
Yllätyksekseni olen jopa saanut jotain sudittua, vähän on kyllä taidot ruosteessa ja tekniikat hukassa, parit putkilot totaalisen kuivahtaneita ja pensselit varsin kärsineen näköisiä heikon säilytyksen takia.
Hups.  


Täällä olen myös löytänyt pitkään kadoksissa olleen kirjainnostukseni. Olen aina ollut varsinainen lukutoukka, mutta yhteenmuuton jälkeen kirjat ovat aika pitkälti jääneet. 
Tällaisena sadekesänä on kyllä ollut varsin mukava hautautua sänkyyn kirjan kanssa, ja avokilta pöllittyä Kainuun alueen kirjastokorttia on tullut kyllä käytettyä ahkerasti.
Ja on noita opuksia jokunen tullut ostettua omaankin hyllyyn... 
Kirjahyllyssä vaan ei ole himppustakaan tilaa. 
Toinen hups. 


Kirjojen lisäksi olen pysytellyt kärryillä myös muun maailman menossa. 
Meirän talouteen tulee tasan kaksi tilauslehteä, SK ja NG. 
Molemmat semmosia, että tulee kyllä useimmiten luettua aivan kannesta kanteen molemmat. 


Ja tietysti on tullut istuttua koneella, oikeastaan enemmän kuin riittämiin.
Hetkittäin tulee fiilis, ettei netissä tapahdu mitään. No ei kai, jos tsekkaan sivut ensimmäisenä aamulla ja viimosena illalla, ja noin kymmenen kertaa siinä välissä.
Parasta tässä jatkuvassa olemisessa ehkä kuitenkin on se, että olen löytänyt itseni ahkerasti fikkailujen parista. Olen lukenut ja kommentoinut ja keskustellut teksteistä enemmän kuin kolmen vuoden aikana yhteensä, eli siinä suhteessa tämä on ollut ihan hyvä kesä. 
(Saan tän kuulostaa ihan siltä, etten oo mitään muuta tehnykkään kun lukenut. Mutta toisaalta, hyvin pitkältihän se on totta.)


Ja lisäks oon juonu kahvia. Ihan hirmusesti kahvia. Onneksi älyttiin muuttoaamuna soittaa ja kysyä, onko täällä keitintä. Olisin kuollut, jos ei oltais otettu tota ihmeellistä härvelintä mukaan.

No mutta, ei kesä sentäs ihan pelkkää leppostelua ole ollut.
Näitä ikävämpiäkin juttuja on riittänyt.


Niinku esimerkiks nyt tiskaaminen. 
En tykkää tiskaamisesta, käytössä on supervähän astioita eikä oikein pöytätilaa. 
Joten tiskata täytyy usein.
Ja useimmiten se oon miä joka tiskaa, plaah.


Ja pyykkäys. 
Vielä enemmän plaah.
Kyllä mä kotonakin pesen meijjän pyykit, mutta kyllä avokki sentäs joskus ripustaa tai ottaa niitä pois narulta. 
Mutta kun mulla on tätä ylimäärästä aikaa, ni voin toki hoitaa kaiken ton. 
Eikä tietenkään unohdeta sitä silitystä. 

(Huomatkaa kuinka mustasukkanen mies mulla on! Kaikki oikean reunan sukat kuuluu sille. :DD)

Hetkittäin tunnen oloni käveleväksi pesukoneeksi, joka osaa tiskata, keittää kahvit ja viedä roskat itsenäisesti. 
Superkodinkone hurrrmurrrrrsurrrrurrrrrräyh. 


No mutta, kohta kotiin ja uuteen kouluun.
En tiedä pitäiskö tässä jo jänskättää?

2 kommenttia:

  1. Huomasin, että sulla on tismalleen samanlainen läppäri kuin mulla! :DD

    Sun blogii on muuten aina super kiva lukee X3 viel kun sais alkaa taas kirjoitettuu omaani :''D

    Osaat muuten tosi hyvin maalaa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos molempiin. Ittestäni kun tuntuu et maalaustaito on ihan hukassa lähes kolmen vuoden tauon jälkeen (joitakin satunnaisia kertoja sillon tällön lukuunottamatta.
      Eikä tässä blogissakaan useimmiten tunnu olevan mitään järkeä, joten kiva et ees joku tykkää. :D

      Poista